نوشته شده توسط : ناصر

Image result for meteorologist

هواشناسی مطالعه علمی میان رشته ای از جو است. مطالعات در زمینه کشش پشت هزاران سال، هر چند پیشرفت های قابل توجهی در هواشناسی تا قرن 18 رخ نمی دهد. قرن 19th پیشرفت اندکی در این زمینه پس از مشاهده شبکه های تشکیل چندین کشور را دیدم. این بود تا پس از توسعه از کامپیوتر در نیمه دوم قرن 20th است که پیشرفت های قابل توجهی در پیش بینی آب و هوا به دست آمد است. پدیده های هواشناسی حوادث آب و هوا قابل مشاهده است که روشن می کنند و توسط علم هواشناسی است.

دما، فشار هوا، بخار آب، و شیب و تعاملات هر متغیر، و چگونه آنها در طول زمان تغییر: کسانی که وقایع توسط متغیرهای جو زمین محدود شده است. مقیاس های مختلف فضایی مورد مطالعه برای تعیین چگونگی سیستم در سطح محلی، منطقه ای و جهانی آب و هوا و اقلیم تاثیر. هواشناسی، اقلیم شناسی، فیزیک جو و شیمی اتمسفر زیر رشته از علوم جوی می باشد. هواشناسی و هیدرولوژی نوشتن یک رشته میان رشته از هواشناسی.

تعامل بین جو زمین و اقیانوس ها هستند بخشی از مطالعات اقیانوس جو همراه است. هواشناسی کاربرد در بسیاری از زمینه های مختلف مانند ارتش، تولید انرژی، حمل و نقل، کشاورزی و ساخت و ساز. کلمه "هواشناسی" از metéōros μετέωρος یونانی "بلند؛ بالا (در آسمان)" (از متا μετα- "بالا" و ἀείρω aeiro "من بلند") و -logia -λογία "- (O) بطی ء" ، یعنی "مطالعه چیزهایی در هوا".

Image result for meteorologist
کلمات کلیدی مرتبط: ریخته گری در قالب های ویژه , آگهی استخدام تعمیرکار قلهک , نصاب و تعمیرکار آسانسور , پزشک ماهر منطقه 10 در محیطی آرام , استخدام تعمیرکار خودرو , مهندس برق سایت منطقه 3 , استخدام مدیرعامل تهران , استان یزد ماما پاره وقت , آگهی استخدام مهندس برق , ریخته گر تمام وقت در منطقه دو با موقعیت ویژه ,



:: برچسب‌ها: استان یزد ماما پاره وقت ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ناصر

Image result for ‫وظایف هواشناس‬‎

هوا چون پوششی زمین را از سرما و گرمای شدید حفظ می‌کند چه اگر وجود نداشت صرف‌نظر از قطع تنفس و عدم انجام عمل احتراق تابش شدید و مستقیم نور خورشید و گرمای بسیار شدید در روز و سرمای بسیار شدید در شب زندگی را غیرممکن می‌ساخت. اطلاعات و گزارشهای هواشناسان به سبب نداشتن وسایل کافی محدود به قسمت تحتانی جو و حداکثر تا ارتفاع 10 کیلومتری زمین می‌باشد، در حالی که در طبقات بالاتر جریانها و کورانهای شدید گرما و سرما و انعکاسات مختلفی وجود دارد که در وضع آب و هوای زمین کاملاً مؤثر بوده است و سبب حوادثی غیرقابل پیش‌بینی می‌گردد. عدم اطلاع از طبقات فوقانی هوا در ساعات مختلف شبانه‌روز باعث شده است که هواشناسان نتوانند پیش‌بینی خود را به‌طور دقیق از چند ساعت یا به‌طور کلی از چند روز تجاوز دهند. در صورت وجود اقمار مصنوعی و ایستگاههای فضایی و ارتباطات وسیع و فوری در بین ملل مختلف چه بسا بتوان تغییرات جوی چند ماه و یا چند سال آینده را نیز قبلاً محاسبه و پیش‌بینی نمود و بدیهی است در صورت تکامل امر هواشناسی تا آن درجه، این امر چه اثرات مهمی در امور مختلف اقتصادی در برخواهد داشت.

اما چرا در قسمتهای مختلف سطح کرۀ زمین آب و هواهای مختلفی پدید آمده است؟ چگونه باران تشکیل می‌شود؟ باد چرا می‌وزد؟ ابرها از کجا پدیدار می‌گردند؟ و هزاران چراهای دیگر خود بحث مفصلی دارد که باید علت آنرا در عوامل مختلف تغییردهندۀ آب و هوا از جمله: درجۀ حرارت، فشار هوا و مقدار رطوبت جستجو کرد. نور خورشید در فضا به تنهایی حرارتی ندارد ولی چون بر جسمی تصادم کند در محل برخورد ایجاد حرارت کرده منعکس می‌گردد. مقدار حرارت تولید شده بستگی دارد: اول با وضع سطح منعکس‌کنندۀ نور چه هر اندازه سطح مزبور صاف و صیقلی باشد میزان درجۀ حرارت بیشتر است و بالعکس؛ دوم با مقدار مساحت منعکس‌کنندۀ نور و بالاخره با مقدار زاویۀ تابش و مدت زمان برخورد نور با جسم دیگر. هر قدر نور بر محلی عمود بتابد و هر اندازه زمان طولانی‌تر گردد درجۀ حرارت بیشتر و با دوام‌تر خواهد بود آنچه در تغییر درجۀ حرارت مؤثر است عبارتند از:

1- فاصله از خط استوا؛ 2- فاصله از دریا؛ 3- بلندی و ارتفاع سطح زمین؛ 4- باد؛ 5- رطوبت.
کلمات کلیدی مرتبط: کارشناس/مدیر روابط عمومی , سایت منشی در کرج با توانایی کار با کامپیوتر , کارشناس/مدیر کنترل پروژه , استخدام مدیر عامل در گرگان تمام وقت , استخدام بازاریاب تهران , درآمد یک بانک سینا در منطقه 19 , استخدام مدیرعامل تهران , روانشناس ماهر قلهک , متخصص فوریت های پزشکی , سایت مهندس کامپیوتر در منطقه هفده یک شیفت کار ,



:: برچسب‌ها: سایت منشی در کرج با توانایی کار با کامپیوتر ,
:: بازدید از این مطلب : 933
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ناصر

اگر در ریاضیات و محاسبه خوب بوده و عاشق سیستم های هواشناسی و محیط زیست هستید، شغل هواشناس برای شما مناسب است. هواشناسی علم مطالعه و بررسی فعل و انفعالات جوی و پدیده های هواشناسی تعیین کننده وضع هوا و اقلیم می باشد. هواشناسی بر پایه اندازه گیری ها و دیده بانی هایی است که در ایستگاه های هواشناسی انجام می شود. هواشناسی در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، نظامی، حمل و نقل و ... کاربرد زیادی دارد. در کل دو نوع ایستگاه هواشناسی وجود دارد. ایستگاه های سینوپتیک که عوامل جوی سطح زمین، جهت و سرعت باد، دما، رطوبت و فشار هوا را اندازه گیری می کند. ایستگاه های کلیماتولوژی که در آنها هواشناسی کشاورزی، باران و برف سنجی و اقلیم شناسی انجام می شود. هواشناس درباره جو زمین و شرایط آب و هوایی مطالعه می کند. هواشناس به کمک ابزارها و وسایل مخصوص به اندازه گیری عوامل جوی و جمع آوری و تفسیر داده ها پرداخته و وضعیت آب و هوایی و رویدادهای جوی را پیش بینی می کند. هواشناس باید روش مند، دارای ذهنی پوینده و در حل مساله توانمند باشد. همچنین در این کار با داده های زیادی سر و کار دارد که باید بتواند آنها را تحلیل کند. داشتن دقت بالا و توجه به جزئیات نیز در شغل هواشناسی بسیار مهم است. برای شغل هواشناسی نیاز به مدرک تحصیلی مرتبط می باشد. ساعت کاری هواشناس بسته به نوع کار و پست او متفاوت است. به عنوان مثال دیده بان هواشناسی فردی است که تقریبا تمام وقت حتی در روز های تعطیل نیز باید سر کار باشد. البته در برخی مناطق که تعدادی هواشناس در ایستگاه های هواشناسی کار می کنند، کارها به صورت شیفتی انجام می شود. به همین ترتیب محل کار افراد مختلف در حوزه هواشناسی نیز مختلف است از دفاتر کاری گرفته تا ایستگاه های هواشناسی.

در ادامه اطلاعات کاملی در مورد وظایف هواشناس، مهارت و توانمندی های مورد نیاز هواشناسی، تحصیلات لازم برای ورود به شغل هواشناسی، بازار کار و فرصت های شغلی هواشناس و میزان درآمد هواشناس و برخی از افراد معروف در حوزه هواشناسی ارائه می شود. وظایف هواشناس جمع آوری داده از عکس های ماهواره ای، رادارها، سنسورهای راه دور و ایستگاه های هواشناسی در سراسر جهان سنجش فشار ، دما، رطوبت هوا و میزان باد بکارگیری مدل های کامپیوتری و اصول علمی برای پیش بینی های کوتاه مدت و بلند مدت آب و هوایی عرضه اطلاعات آب و هوایی و گزارشات به مخاطبان در ابتدای ورود به این شغل هواشناس کارهایی مانند مشاهده و ثبت آب و هوا، تهیه نمودار و کمک به کارکنان ارشد را انجام می دهد. به مرور زمان با کسب تجربه بیشتر، کارهای پیچیده تری مانند ارائه پیش بینی ها در جلسات و برنامه های رسانه ای بر عهده او خواهد بود.


کلمات کلیدی مرتبط: ریخته گری و مواد , حقوق یک مهندس نرم افزار منطقه یک , شاطر عباس صبوحی , استخدام لوله کش مارلیک کرج , ریخته گری ایران , تکنیسین استخدام در سبزوار , روستای چهارباغ , باغبان منطقه شش دو شیفت کار , ریخته گری مشهد , نیاز به یک پیتزا زن در استان گیلان ,



:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مهر 1394 | نظرات ()